Rijsverslag_3 Reis Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Piet en AnnaMarie Deen - WaarBenJij.nu Rijsverslag_3 Reis Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Piet en AnnaMarie Deen - WaarBenJij.nu

Rijsverslag_3 Reis Nieuw Zeeland

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet en AnnaMarie

08 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

07-02-2015 Ta,ta,ta,ta!!!!!!!!!!!!!!!!!. Mijn voorspelling in de vorige blog komt volledig uit. We hebben ons ingesmeerd met zonnebrand factor 50 en een "deet" vloeistof tegen de “sandflies”. De hele dag voor de camper doorgebracht met een boek, koffie, biertje, af en toe gestoken door zo'n beest etc. Hans en Nia zijn nog even naar Te Anau gereden om wat boodschappen voor het avond diner. Het was echt een rustdag met veel zon, temperatuur rond de 24 graden Celcius. Wat een verschil met de dag ervoor toen was het rond de 4 graden, zo'n 20 graden verschil.

08-02-2015. Om negen uur in de ochtend zijn we gereed voor vertrek. De afspraak is om naar Queenstown te rijden en hier een camping te zoeken. De reis vordert zo voorspoedig dat we besluiten om Queenstown links te laten liggen en door te steken naar Cromwell (het oude cromwell is in het stuwmeer verdwenen), lunch gebruikt en doorgereden richting Wanaka. De weg langs het meer Wakatipu was prachtig een ruime geasfalteerde weg met prachtige uitzichten over het meer. De streek waar we doorheen rijden blijkt de warmste streek van Nieuw Zeeland te zijn. We zien veel wijngaarden en boomgaarden met allerlei vruchtbomen. Het seizoen van de kersen is afgelopen maar er is nog een restant te koop. We kopen peren, kersen, appels en perzikken rechtstreeks van de boer. Wanaka is een gezellig stadje aan het Wanaka meer. We rijden er op zondag doorheen en iedereen geniet op het meer van verschillende soorten watersport. We vinden net buiten Wanaka (3km) een Top 10 camping en schrijven ons in voor twee dagen.
Met biertje, wijntje, brietje, macroni met komkommer en koffie sluiten we deze reisdag af. We spotten een "California Quail" echtpaar met zeven jongen op de camping. Morgen een plan maken wat te doen, watersport, wandelen of winkelen in Wanaka, wie weet, de dames komen vast wel met een voorstel.

• 08 Februari 2015 - 11:50

Niek:

Tatata.....kijk. Dat is nu leuk voor de mensen. 20 graden verschil. Niet te geloven. Dan ziet de wereld er meteen veel beter uit, nietwaar. Leuk wat jullie allemaal meemaken, en leuk dat we het zo kunnen volgen. Volgens mij kom je nu in de buurt van de zg. Pancake-kust. Dat zijn allemaal rotsen die zo zijn uitgeslepen dat het allemaal pannekoeken op elkaar gestapeld lijken te zijn. Nou, geniet verder, en hou de temperatuur hoog.
    Groet van ons.

• 08 Februari 2015 - 14:45

Jan En Joke :

zie je nu wel........na kou en regen komt zonneschiijn!
    Wij hebben langs het meer in wanaka de polonaise geoefend en we kregen er heel veel mee.....
    moet je ook eens proberen. Het was voor ons toen wel oudejaarsavond!
    geniet van alles.
    groetjes jan en joke

• 09 Februari 2015 - 20:18

Anna :

Leuk om dit reisverslag te lezen. Doe de groeten aan Hans en Nia

• 09 Februari 2015 - 23:21

Rinske:

Het is hier nu een beetje laat, maar ik heb nog even het verslag gelezen. Leuk hoor. Net ook even met Irene alle foto's de revue laten passeren. Toch wat anders dan Bennekom.
    Geniet nog even verder!!
    Rinske